Rich Dad, Poor Dad Review

instagram viewer

Mens Robert Kiyosakis bestseller anbefales at læse for begyndende iværksættere, har denne bog nogle fejl. Du bør læse denne bog bare for at begynde at tænke anderledes end den gennemsnitlige medarbejder, hvis ikke for at blive motiveret. Tag dog Kiyosakis råd med et gran salt.

Denne fyr er enten en idiot eller en svindler. Jeg plejede at tænke svindler, men på det sidste er jeg mere på hegnet. Han giver virkelig bizar råd, der sandsynligvis vil afspore finansielle futures. Jeg har dedikeret en blog om personlig økonomi til at forsøge at fjerne hans skinnepenge (richdadrichdad.com). Hvordan han nogensinde blev relevant i den personlige finansverden, er uden for mig.

Jeg har en lille besparelse. Jeg har ikke kendskab til eller interesse i virkelig at hælde mig ud i fast ejendom. Det spørgsmål, jeg har, er meget praktisk, hvordan kommer jeg i gang med at investere i noget, der konsekvent vil give mere end en opsparingskonto?

Larry, jeg er ny for Rich Dad Poor Dad. Hvilke andre bøger anbefaler du? Jeg arbejder i et 9 til 5 job og er klar til at slippe af med rotteracen.

Jeg spekulerer på, hvis dit primære hjem ikke er et aktiv, når du har ekstra penge, skal du først betale dit realkreditlån tilbage eller bruge pengene til at generere mere pengestrøm, hvis realkreditrenten er 4,25%. Er det ikke at reducere dit ansvar = at øge dit aktiv?

Jeg er helt enig i seminardelen. Jeg kom lige tilbage d. 27/8 efter at have deltaget i et seminar på $ 205, der blev afholdt i Melbourne, Australien. Højttalerne, herunder Robert, var beregnet til at uddanne os om forskellige emner fra krypto til salg online. Selv en 16 årig i dag ved mere end hvad de gav, fordi det handlede om de yderligere programmer, der de var inklusive Robert ønskede at sælge..så jeg kom hjem med mindre end hvad jeg ville få fra en gratis seminar. Plesse holder sig væk fra Robert og hans bande af skurke.

Jeg tager undtagelse fra din tanke om, at resten af ​​hans bøger bare er en gentagelse. De andre bøger i hans serie, der er skrevet af hans eksperter, er i top. ABC'er og avanceret vejledning til investering i fast ejendom og ejendomsadministration er virkelig nøglen til at vide, hvordan man gør det investere og hvordan man enten administrerer din ejendom eller sikrer, at din ejendomsadministrator administrerer din ejendom korrekt.

Rich far var en rigtig person, google "Richard Kimi" engang. Hans søn, Alan, er for nylig kommet frem og verificeret dette. Håb, der sætter den meningsløse debat i ro, så vi kan fokusere på det egentlige budskab

Hvorfor ville du bruge det meste af din tid på at skrive bøger, holde seminarer, producere ugentlige multimedieshows, hvis du foretog millioner af hjul og handlede investeringer?

Disse snydere bruger det meste af deres tid på at gøre det, der får dem til flest penge, og det er at sælge bøger, seminarer og multimedieprogrammer, der driver deres slangeolie til simpletons.

Cash Flow Quadrant gav mig mit aha -øjeblik. Nej, det førte mig ikke ved næsen eller holdt min hånd, men det ændrede bestemt min måde at se penge på. Jeg kender mennesker fra alle klasser, fattige, middelklasse og rige. Det, jeg har bemærket, er, at de fattige og lavere middelklasser ser penge meget anderledes end folk i den øvre og rige klasse. RK passer selvfølgelig ind i de rige. Det er værd at læse.

godt til alle på denne side, jeg er nok den eneste, der har taget sine seminarer, og jeg har haft succes. Jeg arbejder ikke for ham, og jeg får ikke betalt for dette. Jeg havde bogstaveligt talt 50 dollars på min konto, kom med penge til at tage sit ejendomsseminar og på 6 måneder har jeg købt 8 ejendomme med et samlet pengestrøm på næsten 20.000 om måneden. Hans program virker, ligesom alt andet i livet er det ikke for alle, og ikke alle lykkes. Jeg er nu tilmeldt sit aktieseminar og håber at få lige så stor succes med det.

Jeg har aldrig set tegn på, at Kiyosaki har tjent en cent ved at bruge sin egen undervisning. Min forståelse er, at han tjente sine penge, da nogle Amway -grupper (lukket marked) begyndte at promovere sin bog for deres hjernevaskede følgere. Jeg tror, ​​at hans Rich Dad -seminarer er et fupnummer. Seminarerne er dybest set rekrutteringspladser til dyrere seminarer.

Hans råd lyder farligt og til tider ulovligt. Jeg tror, ​​han løj om sin "rige far" for at beholde sin bog som et faglitterært stykke arbejde.

På alle infomercials med rige far -seminarer har dem, der afgiver vidnesbyrd om succes, mærket "unik" oplevelse. Næppe nogen tjener penge efter hans råd. Jeg vil vædde med, at flere penge går tabt end opnået ved at følge rådene i bogen. Populariteten blandt Amway -folk bekræfter dette kun mere efter min mening.

Nå, jeg var engang en stor fan af Rich far, men så begyndte fakta at dukke op... at hans firma gik konkurs, at hele historien beskrevet i hans bog var fiktiv, at hans "blive rige" kurser er baseret på at sælge flere og dyrere seminarer, men ikke vil lære noget nyttigt... listen fortsætter og på.

Rich Dad -bogen er bestemt et forsøg værd, men for seriøse læsere anbefaler jeg følgende bøger:

Jeg læste rig far stakkels far og flere andre bøger i serien, og jeg har ikke de tre E’er... uddannelse, erfaring og overskydende kontanter. Jeg vil sige, at jeg har masser af uddannelse i den rige far -serie, og jeg følte mig inspireret af det. Jeg var skuffet over at finde ud af, at rig far simpelthen aldrig fandtes, men måske er rig far nødvendig for at inspirere. Jeg gætter på, at jeg ikke har erfaring eller overskydende kontanter, der simpelthen køber eller endnu bedre skaber et aktiv, der producerer pengestrømme og geninvesterer disse penge i andre aktiver forekommer mig logisk, at det ville sandsynligvis gøre dig rig ved at gøre det.. ærlig talt slår den idé helt sikkert pokker af "idéen om at arbejde for penge", jeg hellere vil have "penge arbejde for mig". Selv troede jeg, at jeg ved, at rig far er falsk, jeg vil stadig få penge til at fungere for mig noget, der aldrig faldt mig i tankerne før den rige far -serie. Med det for øje tror jeg, at bogen har værdi. Da jeg første gang hørte tanken om at oprette et aktiv, tænkte jeg, at det stort set var en umulig opgave, at jeg ikke kunne tænke på en eneste idé, der kunne blive til et aktiv. Jeg blev ved med at øve mentalt på at gøre en idé til et aktiv, og nu har jeg flere ideer, som jeg tror har potentiale. (Men jeg er ikke sikker på, hvordan jeg kan danne grundlag for ideerne) Jeg fortsætter også med at udfordre mig selv dagligt til at komme med nye ideer, der kan blive til aktiver. Uden at læse rig far ville tanken om at skabe ideerne aldrig være kommet ind i mit sind, så rig far -bog kunne bare gøre mig rig.

Jeg så en dokumentar på Netflix i sidste uge, der hedder Zeitgeist Addendum. Hvilket rod det globale monetære system er. Det er bare en stor Ponzi -ordning. Jeg har en fornemmelse af, at denne type system ikke vil eksistere i mange flere generationer. Det gavner de få og efterlader størstedelen af ​​verdens mennesker i stikken. Sikke et mareridt.

"Formålet med bogen er at få os alle til at tænke anderledes, stille spørgsmålstegn ved den måde, vi lever på, osv."

Ha, ha, ha, egentlig ikke, formålet med bogen er at tjene ham penge, punktum. Som med alle disse selvhjælpstyper af fidusartister, hvis han virkelig har tjent en formue ved hjælp af sit eget råd (hvilket ser ud til at være tvivlsom) hvorfor ville han være villig eller mindst interesseret i at hjælpe dig, mig eller nogen, som han ikke ved at gøre samme?

Det, jeg kort har læst om hele denne fidus, er, at det ikke er andet end en fup salg. Først køber du bogen, som har givet ham cirka 9 millioner dollars, derefter opfordres du til at deltage i hans "gratis" seminarer. På de gratis seminarer blev du opfordret til at deltage i længere seminarer, der koster alt fra $ 199 til $ 500. Hvis du bider det æble, opfordrede du på indgangsniveau til at betale seminarer til at deltage i endnu længere seminarer, der koster tusindvis af dollars. Angiveligt beder de dig endda om at betale $ 32K for en personlig mentor til at lære dig rebene.

Hvordan går det gamle ordsprog? Der fødes en suger hvert minut.

Han har ret i nogle ting, men det er mere sund fornuft, som enhver, der gider tænke over, eller kigger på, let kan se eller indse selv. Vores uddannelsessystem er blevet forvandlet til et profitskabende system (som vores sundhedssystem) og gør ikke meget andet end at lære folk at være arbejderbier, slaver. Og hvis der er den mindste bekymring om vores land og uddannelsesniveauet for vores borgere bliver lavere og lavere, hvorfor bliver vores avancerede uddannelsessystem prissat af flere og flere mennesker evne? Skal vores lands højeste prioritet ikke være, at vores borgere er så uddannede som muligt? Ikke engang! Kapitalisme og grådighed fungerer ikke så godt, når alle er lige uddannede og kender tovene. Hold masserne så stumme som muligt, så de kan drages fordel af, så meget for patriotisme.

Aktiemarkederne? Enhver, der har en fungerende hjerne, bør kunne se, hvilken skæv, korrupt, fidus det er. Og lige siden de vidunderlige firsere, da Wall Street -dyret blev sluppet løs, har vores offentlighed været til deres nåde. Takket være fjernelsen af ​​beskyttede pensionskonti i gamle dage, er de fleste folks pensionskasser nu pakket ind i ynkelige 401K -konti på det skæve aktiemarked. Hvis de kan klare at privatisere social sikring, vil de bogstaveligt talt have alle kuglerne. Hver dag er der historie efter historie om denne person eller den person, der bliver anklaget for
denne forbrydelse eller den kriminalitet, insiderhandel, løgn, snyd at stjæle, og det er bare de få historier, der får pressen til. Bundlinjen, ligesom disse selvhjælpsguruer, hvis en person er forelsket i penge, lever og ånder de og tjener penge, og får så meget af det som de kan, kunne de mere sandsynligt bekymre sig mindre om dig, andet end at få så meget af dine penge som de kan.

Målet med bogen er at få os alle til at tænke anderledes, stille spørgsmålstegn ved den måde, vi lever på osv.

Jeg ved, at denne kommentar er lidt forsinket, men hvad synes du om at "betale dig selv først"... Jeg tror, ​​at en passage i bogen skitserer belønne dig selv først, hvilket skaber en cyklus med at lægge mere pres på dig selv for at komme med nye måder at betale for alle dine doodads.

Min reaktion på Roberts bog var ikke af oplysning eller kritik - men jeg følte mere en bekræftelse på, at jeg ikke er vild med at tænke anderledes end andre. Når man er omgivet af mennesker, der blindt abonnerer på rotteracen, kan det få en til at føle sig som en outsider. Jeg fandt hans bog beroligende og opmuntrende. Mit eneste problem nu er, at jeg ikke ved, hvordan jeg kommer fra punkt A til punkt B.

Enig 100%, at bogen er PERFEKT for en persons første læsning under deres rejse til økonomisk frihed, uafhængighed og uddannelse, men det er langt fra enden alle være alle. Jeg har taget problemer med nogle af Robert Kiyosakis lære i årevis og har haft svært ved at forklare folk, hvordan det er en fantastisk bog, men samtidig en forfærdelig. Det bedste take away fra bogen for mig var at skabe positivt cash flow med din egen økonomi for at investere i andre muligheder.

Helt enig i, at bogen har nogle gode pointer. For mig føltes omkring halvdelen af ​​bogen temmelig ubrugelig, da jeg ikke havde til hensigt at gå ind i fast ejendom (og han fokuserer stærkt på det, ikke kun på det ene kapitel, men gennem hele bogen), og jeg bliver også slukket for historier, der påstås at være sande, men du er ikke sikker på, om de er (dvs. som nævnt hele 'rige far' scenarie). Min filosofi i at læse bøger er imidlertid at tage så meget ud som jeg kan, læse den med et gran salt som foreslået, og lade resten gå. De primære takeaways for mig var det faktum, at du ikke har brug for en universitetsuddannelse for at være en succes, skal du tænke anderledes om penge, og at eje din egen virksomhed er en glimrende ting at gøre. Alt godt!

Jeg er enig med punkterne i denne artikel og mange af de kommentarer, andre har sendt. Jeg blev opdraget af kærlige forældre, der desværre følger "dårlig" tankegang - dvs. gå i skole for at få en eksamen, og derefter gå til arbejde for en anden, efterfulgt af at gå i gæld til et hus, bil osv., derefter arbejde, indtil du er for gammel til at nyde pensionering. Rig far, stakkels far gav mig et andet perspektiv på personlig økonomi ved hjælp af en historie til at illustrere hans pointer. Om disse historier var fiktion eller non-fiction betyder ikke noget for mig, min største bekymring er det underliggende budskab, som forfatteren forsøger at få frem.

Denne bog rangerer deroppe på min personlige finansliste, lige ved siden af ​​den rigeste mand i Babylon. Tak fordi du postede dette, da det fik mig til at gense de ideer, Robert fremsatte som den rige tankegang!

Helt enig i artikelforfatterens vurdering af bogen. Som med alt i livet skal man se på de præsenterede oplysninger og anvende det, der virker for dem. Bogen er ikke en manual til faktiske trin om, hvordan man tjener penge, den er dog en øjenåbner og en god start på at "tænke på sin egen virksomhed". Bogen har nogle langt hentede historier, som jeg formoder, at Robert troede ville tilføre troværdighed til hans teorier. Skam, han ikke bare sagde, at dette er historien om Min rige far, stakkels far... Men nogle gange tror jeg, at folk tager det, der er skrevet i disse typer bøger som rent evangelium, og glem, at nogle af disse ideer bare er teorier og en mands måde at gøre noget på. Jeg tror, ​​at som forfatteren siger, tag noget af det, Robert K skriver med en knivspids salt, og tag kun de oplysninger, der vedrører, og kan hjælpe dig videre med at tænke på din egen virksomhed ...

Der er mange negative ting, der er skrevet om den rige far -serie bøger og Kiyosaki - hvoraf mange nok er sande. Når det er sagt, synes jeg dog stadig, at bøgerne er inspirerende.

Jeg er helt enig i alt hvad du sagde 🙂

Jeg tror, ​​at "Rich Dad" er en sammensætning af alle de forfattere til finansielle bøger, som Robert læste, og endda delvist selv. På nogle måder tror jeg, at han siger, at hans måde var bedre end hans fædre (stakkels far), så mon ikke han i en lille forstand skriver, at han havde ret, og hans far tog fejl? lol

Fyren er en løgner om bogens karakter (dvs. det er ren fiktion). Flere steder råder han læserne til at begå kriminelle handlinger (svigagtige kontrakter, insiderhandel osv.). Han er en fuldstændig regnskabssvigt og forstår ikke engang den grundlæggende terminologi. Hans grundlæggende råd (køb fast ejendom, fordi det er et "aktiv") var det værst tænkelige råd at give på det tidspunkt, bogen udkom. Han sælger nu svindel med aktiehandel.

Kiyosaki er en taber. Bogen er forfærdelig. Jeg vil aldrig se, hvad godt nogen kunne se i ham.

Jeg tror, ​​at den største kritik af Robert er, som du foreslår, at meget af historien var fiktiv, og at han aldrig engang har været i militæret (eller hvis han var, ikke i den rolle, han foreslår, at han var).

Skyd dog beskeden ikke budbringeren. Jeg synes, at budskabet stadig er ret inspirerende, og det har haft stor indflydelse på mig.

Jeg er enig i din vurdering. Det vigtigste, jeg fik ud af bogen, er at se på aktiver som at lægge penge i lommen og passiver som at tage penge væk. Det fører lige ind i begreberne pengestrøm, passiv indkomst og økonomisk frihed.

click fraud protection