Rich Dad, Poor Dad Review

instagram viewer

Selv om Robert Kiyosakis bestselger anbefales å lese for nybegynnere, har denne boken noen feil. Du bør lese denne boken bare for å begynne å tenke annerledes enn den gjennomsnittlige ansatte, for ikke å bli motivert. Ta imidlertid Kiyosakis råd med et saltkorn.

Denne fyren er enten en idiot eller en svindler. Jeg pleide å tenke svindler, men i det siste er jeg mer på gjerdet. Han gir virkelig bisarre råd som sannsynligvis vil avspore finansiell framtid. Jeg har dedikert en personlig økonomiblogg til å forsøke å fjerne hans glans (richdadrichdad.com). Hvordan han noen gang ble relevant i privatøkonomien, er utenfor meg.

Jeg har en liten innsparing. Jeg har ingen kunnskap om eller interesse i å helle meg selv inn i eiendom. Spørsmålet jeg har er, veldig praktisk, hvordan kommer jeg i gang med å investere i noe som vil gi mer enn en sparekonto konsekvent?

Larry, jeg er ny for Rich Dad Poor Dad. Hvilke andre bøker anbefaler du? Jeg jobber i en 9 til 5 jobb og klar til å slippe fri fra rotteracet.

Jeg lurer på om din primære bolig ikke er en eiendel, når du har ekstra penger, bør du betale ned på boliglånet først, eller bruke pengene til å generere mer kontantstrøm hvis boliglånsrenten er 4,25%. Er ikke det å redusere ansvaret = å øke eiendelen din?

Jeg er helt enig i seminardelen. Jeg kom akkurat tilbake 27/8 etter å ha deltatt på et $ 205 -seminar som ble holdt i Melbourne, Australia. Høyttalerne, inkludert Robert, var ment å utdanne oss om en rekke emner fra krypto til å selge online. Selv en 16 åring i dag vet mer enn det de ga fordi det handlet om de videre programmene som de var inkludert Robert ønsket å selge..så jeg kom hjem med mindre enn det jeg ville få fra en gratis seminar. Plesse holder seg unna Robert og hans skurkgjengen.

Jeg tar unntak fra tanken din om at resten av bøkene hans bare er en repetisjon. De andre bøkene i serien hans som er skrevet av ekspertene hans, er på toppen. ABCer og avansert guide til eiendomsinvestering og eiendomsforvaltning er virkelig nøkkelen til å vite hvordan investere og hvordan du enten administrerer eiendommen din eller sikrer at eiendomsforvalteren administrerer eiendommen din riktig.

Rich far var en ekte person, google "Richard Kimi" en gang. Sønnen hans, Alan, har kommet frem nylig og bekreftet dette. Håp som får den meningsløse debatten til å hvile, slik at vi kan fokusere på selve budskapet

Hvorfor vil du bruke mesteparten av tiden din på å skrive bøker, holde seminarer, produsere ukentlige multimediashow hvis du foretar millioner på hjul og handler med investeringer?

Disse svindlerne bruker mesteparten av tiden sin på å gjøre det som tjener dem mest penger, og det er å selge bøker, seminarer og multimedieserier som selger slangeoljen sin til simpeltoner.

Cash Flow Quadrant ga meg mitt aha -øyeblikk. Nei, det ledet meg ikke ved nesen eller holdt meg i hånden, men det endret absolutt hvordan jeg ser på å tjene penger. Jeg kjenner mennesker fra alle klasser, fattige, middelklasse og rike. Det jeg har notert meg er at de fattige og lavere middelklassen ser på penger veldig annerledes enn folk i over- og rikklassen. RK passer selvfølgelig inn i de rike. Det er verdt å lese.

vel til alle på denne siden, jeg er sannsynligvis den eneste som har tatt seminarene sine, og jeg har lykkes. Jeg jobber ikke for ham og får ikke betalt for dette. Jeg hadde bokstavelig talt 50 dollar på kontoen min, kom med penger til å ta eiendomsseminaret hans, og på 6 måneder har jeg kjøpt 8 eiendommer med en total kontantstrøm på nesten 20 000 i måneden. Programmet hans fungerer, akkurat som alt annet i livet, det er ikke for alle og ikke alle lykkes. Jeg har nå meldt meg på aksjeseminaret og håper å bli like vellykket i det.

Jeg har aldri sett noen bevis for at Kiyosaki har tjent en cent ved å bruke sin egen undervisning. Min forståelse er at han tjente penger da noen Amway -grupper (lukket marked) begynte å markedsføre boken sin for sine hjernevaskede følgere. Jeg tror hans Rich Dad -seminarer er svindel. Seminarene er i utgangspunktet rekrutteringsplasser for mer kostbare seminarer.

Hans råd høres farlig og til tider ulovlig ut. Jeg tror han løy om sin "rike pappa" for å beholde boken som et sakprosa.

På alle infomercials med rike pappaseminarer har de som gir suksessvitnesbyrd merket "unik" opplevelse. Nesten ingen tjener penger på rådene hans. Jeg vil vedde på at mer penger går tapt enn tjent ved å følge rådene i boken. Populariteten blant Amway -folk bekrefter dette enda mer etter min mening.

Vel, jeg var en gang en stor fan av Rich far, men så begynte det å dukke opp fakta... at firmaet hans gikk konkurs, at hele historien ble beskrevet i boken hans var fiktiv, at hans "bli rike" kurs er basert på å selge flere og dyrere seminarer, men vil ikke lære noe nyttig... listen fortsetter og på.

Rich Dad -boken er definitivt verdt et forsøk, men for seriøse lesere anbefaler jeg følgende bøker:

Jeg leste den rike pappa, den fattige pappaen og flere andre bøker i serien, og jeg har ikke de tre E -ene... utdannelse, erfaring og overskytende penger. Jeg vil si at jeg har masse utdannelse i serien rich dad, og jeg følte meg inspirert av det. Jeg var skuffet over å finne ut at rik pappa rett og slett aldri eksisterte, men kanskje er det nødvendig med en rik pappa for å inspirere. Jeg antar at jeg ikke har erfaring eller overskytende kontanter som bare kjøper eller enda bedre oppretter en eiendel som produserer kontantstrøm og reinvesterer pengene til andre eiendeler virker logisk for meg at det å gjøre det sannsynligvis vil gjøre deg rik... ærlig talt, den ideen slår helt sikkert "ideen om å jobbe for penger" jeg heller vil ha "penger arbeid for meg". Selv trodde jeg at rik pappa er falsk, jeg vil fremdeles få penger til å fungere for meg noe som aldri falt meg inn i serien før den rike pappaserien. Med tanke på det tror jeg boken har verdi. Også da jeg først hørte ideen om å opprette en eiendel, trodde jeg at det var ganske mye en umulig oppgave at jeg ikke kunne tenke på en eneste idé som kunne gjøres om til en eiendel. Jeg fortsatte mentalt å gjøre en idé til en ressurs, og nå har jeg flere ideer som jeg tror har potensial. (Men jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal gi et grunnlag for ideene) Jeg fortsetter også å utfordre meg selv daglig til å komme med nye ideer som kan bli til eiendeler. Uten å lese rik pappa hadde tanken på å lage ideene aldri kommet inn i tankene mine, så en rik pappabok kan tross alt gjøre meg rik.

Jeg så en dokumentar på Netflix i forrige uke kalt Zeitgeist Addendum. For et rot det globale pengesystemet er. Det er bare et stort Ponzi -opplegg. Jeg har en følelse av at denne typen systemer ikke vil eksistere i mange flere generasjoner. Det kommer de få til gode og etterlater flertallet av verdens mennesker i stikk. For et mareritt.

"Målet med boken er å få oss alle til å tenke annerledes, stille spørsmål ved måten vi lever på, etc."

Ha, ha, ha, egentlig ikke, målet med boken er å tjene penger, punktum. Som med alle disse selvhjelpstypene svindelartister, hvis han virkelig har tjent en formue ved å bruke sitt eget råd (som ser ut til å være tvilsomt) hvorfor ville han være villig, eller det minste interessert, i å hjelpe deg, meg eller noen han ikke vet å gjøre samme?

Det jeg har lest kort om hele denne svindelen, er at den ikke er annet enn en svindel for salg. Først kjøper du boken, som har gitt ham omtrent 9 millioner dollar, så blir du oppfordret til å delta på hans "gratis" seminarer. På gratisseminarene ble du oppfordret til å delta på lengre seminarer som koster alt fra $ 199 til $ 500. Hvis du bite det eplet, oppmuntret du på inngangsnivå til å delta på enda lengre seminarer som koster tusenvis av dollar. Angivelig vil de til og med be deg om å betale $ 32K for en personlig mentor for å lære deg tauene.

Hvordan går det med det gamle ordtaket? Det er en sucker født hvert minutt.

Han har rett i noen ting, men de er mer sunn fornuft, som alle som gidder å tenke på, eller se på, enkelt kan se eller innse selv. Utdanningssystemet vårt har blitt omgjort til et profittgenererende system (som vårt helsevesen), og gjør ikke så mye annet enn å lære folk hvordan de skal være arbeiderbier, slaver. Og hvis det er minst bekymring for landet vårt og utdanningsnivået til innbyggerne våre blir lavere og lavere, hvorfor blir det avanserte utdanningssystemet vårt priset av flere og flere mennesker evnen? Bør ikke en av landets høyeste prioriteter være at innbyggerne våre er så utdannet som mulig? Ikke engang! Kapitalisme og grådighet fungerer ikke så godt når alle er like utdannet og kjenner tauene. Hold massene så dumme som mulig, slik at de kan utnyttes, så mye for patriotisme.

Aksjemarkedene? Alle som har en fungerende hjerne bør kunne se hva en skjev, korrupt, svindel det er. Og helt siden den fantastiske åttitallet, da Wall Street -dyret ble sluppet løs, har vårt publikum vært prisgitt dem. Takket være eliminering av beskyttede pensjonskontoer i gamle dager, er de fleste pensjonsfond nå pakket inn i patetiske 401K -kontoer i det skjeve aksjemarkedet. Hvis de klarer å privatisere sosial trygghet, vil de bokstavelig talt ha alle kulene. Hver dag er det historie etter historie om denne personen eller den personen som er siktet for
denne forbrytelsen eller den kriminaliteten, innsidehandel, løgn, juks å stjele, og det er bare de få historiene som gjør pressen. Bunnlinjen, akkurat som disse selvhjelpsguruene, hvis en person er forelsket i penger, lever og puster de og tjener penger, og får så mye av det som de kan, de mer enn sannsynlig kunne bry seg mindre om deg, annet enn å få så mye av pengene dine som de kan.

Målet med boken er å få oss alle til å tenke annerledes, stille spørsmål ved måten vi lever på osv.

Jeg vet at denne kommentaren er litt sen, men hva synes du om å "betale deg selv først"... Jeg tror et avsnitt i boken skisserer belønne deg selv først, noe som skaper en syklus med å legge mer press på deg selv for å finne på nye måter å betale for alle dine doodads.

Reaksjonen min på Roberts bok var ikke av opplysning eller kritikk - men jeg følte mer en bekreftelse på at jeg ikke er gal for å tenke annerledes enn andre. Når man er omgitt av mennesker som blindt abonnerer på rotteracen, kan det få en til å føle seg som en outsider. Jeg syntes boken hans var beroligende og oppmuntrende. Mitt eneste problem nå er at jeg ikke vet hvordan jeg skal komme fra punkt A til punkt B.

Enig 100% at boken er PERFEKT for en persons første lesning under reisen til økonomisk frihet, uavhengighet og utdannelse, men det er langt fra slutten alt være alt. Jeg har tatt problemer med noen av Robert Kiyosakis læresetninger i årevis og har synes det er vanskelig å forklare folk hvordan det er en flott bok, men samtidig en fryktelig bok. Det beste taket fra boken for meg var å skape positiv kontantstrøm med din egen økonomi for å investere i andre muligheter.

Er helt enig i at boken har noen gode poeng. For meg føltes omtrent halvparten av boken ganske ubrukelig siden jeg ikke hadde tenkt å gå inn i eiendom (og han fokuserer sterkt på det, ikke bare på det ene kapitlet, men gjennom hele boken), og jeg blir også slått av av historier som påstås å være sanne, men du er ikke sikker på om de er (dvs. som nevnt hele den "rike pappaen") scenario). Imidlertid er filosofien min i å lese bøker å ta ut så mye jeg kan, lese det med et saltkorn som er foreslått, og la resten gå. De viktigste takeawayene for meg var det faktum at du ikke trenger en universitetsutdannelse for å være en suksess, må du tenke annerledes om penger, og å eie din egen virksomhet er en utmerket ting å gjøre. Helt fint!

Jeg er enig med poengene i denne artikkelen og mange av kommentarene andre har lagt ut. Jeg ble oppvokst av kjærlige foreldre som dessverre følger "dårlig" tenkning - dvs. gå på skolen for å få en grad, og deretter gå til jobbe for noen andre, etterfulgt av å gå i gjeld for et hus, bil, etc., og deretter jobbe til du er for gammel til å nyte pensjonisttilværelsen. Rik pappa, stakkars pappa ga meg et annet perspektiv på personlig økonomi ved å bruke en historie for å illustrere poengene hans. Om disse historiene var skjønnlitteratur eller sakprosa spiller ingen rolle for meg, min største bekymring er det underliggende budskapet som forfatteren prøver å få frem.

Denne boken er der oppe på min personlige økonomiliste, rett ved siden av den rikeste mannen i Babylon. Takk for at du la ut dette, da det fikk meg til å gå tilbake til ideene Robert la frem som den rike tankegangen!

Helt enig med artikkelforfatterens vurdering av boken. Som med alt i livet må man se på informasjonen som presenteres og bruke det som fungerer for dem. Boken er ikke en håndbok for faktiske trinn om hvordan du tjener penger, den er imidlertid en øyeåpner og en god start på å "tenke på din egen virksomhet". Boken har noen langt hentede historier som jeg antar at Robert trodde ville gi troverdighet til teoriene hans. Synd han ikke bare sa at dette er historien om Min rike pappa, Stakkars pappa... Noen ganger tror jeg imidlertid at folk tar det som er skrevet i denne typen bøker som ren evangelium, og glem at noen av disse ideene bare er teorier og en mans måte å gjøre noe på. Jeg tror at som forfatteren sier, ta noe av det Robert K skriver med en klype salt og bare ta informasjonen som gjelder, og kan hjelpe deg med å tenke på at du eier din virksomhet ...

Det er mange negative ting som har blitt skrevet om den rike pappaserien med bøker og Kiyosaki - mange er sannsynligvis sanne. Når det er sagt, synes jeg bøkene fremdeles er inspirerende.

Jeg er helt enig i alt du sa 🙂

Jeg tror "Rich Dad" er en sammensetning av alle forfatterne av finansbøkene som Robert leste, og til og med delvis seg selv. På noen måter tror jeg at han sier at hans måte var bedre enn pappaene hans (stakkars pappa), så jeg lurer på om han i liten forstand skriver at han hadde rett og at faren hans tok feil? lol

Fyren er en løgner om bokens art (dvs. det er ren fiksjon). Flere steder råder han leserne til å begå kriminelle handlinger (uredelige kontrakter, innsidehandel etc.). Han er en fullstendig regnskapssvikt, og forstår ikke engang den grunnleggende terminologien. Hans grunnleggende råd (kjøp eiendom fordi det er en "eiendel") var det verst tenkelige rådet å gi på det tidspunktet boken kom ut. Han selger nå svindel med aksjehandel.

Kiyosaki er en taper. Boken er fryktelig. Jeg vil aldri se hva godt noen kan se på ham.

Jeg tror at hovedkritikken mot Robert er som du antyder, at mye av historien var oppdiktet og at han aldri engang har vært i militæret (eller hvis han var det, ikke i rollen han antyder at han var).

Skyt imidlertid meldingen, ikke budbringeren. Jeg synes meldingen fortsatt er ganske inspirerende, og den har hatt stor innvirkning på meg.

Jeg må si meg enig i din vurdering. Det viktigste jeg fikk ut av boken er å se på eiendeler som å putte penger i lommen og gjeld som å ta bort penger. Det leder rett inn i begrepene kontantstrøm, passiv inntekt og økonomisk frihet.

click fraud protection