Rijke vader, arme vader recensie

Hoewel de bestseller van Robert Kiyosaki een aanrader is voor startende ondernemers, heeft dit boek enkele gebreken. Je zou dit boek moeten lezen om anders te gaan denken dan de gemiddelde werknemer, zo niet om gemotiveerd te raken. Neem het advies van Kiyosaki echter met een korreltje zout.

Deze man is of een idioot of een oplichter. Ik dacht altijd oplichter, maar de laatste tijd ben ik meer op het hek. Hij geeft werkelijk bizar advies dat de financiële toekomst waarschijnlijk zal doen ontsporen. Ik heb een blog over persoonlijke financiën gewijd aan een poging zijn schijnheiligheid te verdrijven (richdadrichdad.com). Hoe hij ooit relevant werd in de wereld van persoonlijke financiën, gaat mij te boven.

Ik heb een beetje spaargeld. Ik heb geen kennis van of interesse om me echt in onroerend goed te storten. De vraag die ik heb is, heel praktisch, hoe begin ik met beleggen in iets dat consistent meer zal opleveren dan een spaarrekening?

Larry, ik ben nieuw bij Rich Dad, Poor Dad. Wat zijn enkele andere boeken die je aanraadt? Ik werk in een 9 tot 5 baan en ben klaar om los te komen van de ratrace.

Ik vraag me af of je primaire woning geen aanwinst is, als je extra geld hebt, je eerst je hypotheek moet aflossen, of het geld moet gebruiken om meer cashflow te genereren, als de hypotheekrente 4,25% is. Is uw aansprakelijkheid verminderen niet = uw vermogen vergroten?

Ik ben het helemaal eens met het seminargedeelte. Ik kwam net terug op 27/8 nadat ik een seminar van $ 205 had bijgewoond dat werd gehouden in Melbourne, Australië. De sprekers, waaronder Robert, waren bedoeld om ons te informeren over verschillende onderwerpen, van crypto tot online verkopen. Zelfs een 16-jarige weet tegenwoordig meer dan wat ze vertelden, want het ging allemaal om de verdere programma's die ze waren inclusief Robert wilde verkopen.. dus ik kwam thuis met minder dan wat ik zou krijgen van een gratis seminarie. Blijf alsjeblieft uit de buurt van Robert en zijn bende boeven.

Ik neem een ​​uitzondering op uw gedachte dat de rest van zijn boeken slechts een herhaling zijn. De andere boeken in zijn serie die zijn geschreven door zijn experts zijn van topklasse. ABC's en geavanceerde gids voor beleggen in onroerend goed en vastgoedbeheer zijn echt essentieel om te weten hoe u investeren en hoe u uw eigendom kunt beheren of ervoor kunt zorgen dat uw vastgoedbeheerder uw eigendom beheert naar behoren.

Rijke vader was een echt persoon, google ooit "Richard Kimi". Zijn zoon, Alan, is onlangs naar voren gekomen en heeft dit geverifieerd. Hoop dat het zinloze debat tot rust komt, zodat we ons kunnen concentreren op de eigenlijke boodschap

Waarom zou je het grootste deel van je tijd besteden aan het schrijven van boeken, het geven van seminars, het produceren van wekelijkse multimediashows als je miljoenen zou maken en investeringen zou doen?

Deze oplichters besteden het grootste deel van hun tijd aan datgene waarmee ze het meeste geld verdienen, en dat is het verkopen van boeken, seminars en multimediashows die hun slangenolie verkopen aan onnozele mensen.

Cash Flow Quadrant gaf me mijn aha-moment. Nee, het heeft me niet bij de neus geleid of mijn hand vastgehouden, maar het heeft zeker mijn kijk op geld verdienen veranderd. Ik ken mensen uit alle klassen, arm, middenklasse en rijk. Wat ik heb opgemerkt, is dat de arme en lagere middenklasse geld heel anders zien dan mensen in de hogere en rijke klasse. RK past natuurlijk bij de rijken. Het is het lezen waard.

goed voor iedereen op deze pagina, ik ben waarschijnlijk de enige die zijn seminars heeft gevolgd en ik heb succes gehad. Ik werk niet voor hem en ik word hier niet voor betaald. Ik had letterlijk 50 dollar op mijn rekening, bedacht het geld om zijn vastgoedseminar te volgen en in 6 maanden heb ik 8 eigendommen gekocht met een totale cashflow van bijna 20.000 per maand. Zijn programma werkt, net als al het andere in het leven is het niet voor iedereen en niet iedereen slaagt. Ik ben nu ingeschreven voor zijn aandelenseminar en hoop daarin net zo succesvol te zijn.

Ik heb nooit enig bewijs gezien dat Kiyosaki een cent verdiende door zijn eigen leer te gebruiken. Ik heb begrepen dat hij zijn geld verdiende toen enkele Amway-groepen (gesloten markt) zijn boek begonnen te promoten bij hun gehersenspoelde volgers. Ik geloof dat zijn Rich Dad-seminars oplichterij zijn. De seminars zijn in feite rekruteringsplaatsen voor duurdere seminars.

Zijn advies klinkt gevaarlijk en soms illegaal. Ik geloof dat hij loog over zijn 'rijke vader' om zijn boek als een non-fictiewerkstuk te houden.

Op alle infomercials van het rijke vaderseminar hebben degenen die succesgetuigenissen geven het label van 'unieke' ervaring. Bijna niemand verdient geld op zijn advies. Ik durf te wedden dat er meer geld verloren gaat dan gewonnen wordt door het advies in het boek op te volgen. De populariteit onder Amway-mensen bevestigt dit naar mijn mening alleen maar meer.

Nou, ik was ooit een grote fan van Rich dad maar toen begonnen de feiten te verschijnen... dat zijn bedrijf failliet ging, dat het hele verhaal beschreven in zijn boek was fictief, dat zijn "rijk worden"-cursussen gebaseerd zijn op upselling van steeds duurdere seminars, maar niets nuttigs zullen leren... de lijst gaat maar door en Aan.

Het Rich dad-boek is zeker het proberen waard, maar voor serieuze lezers raad ik de volgende boeken aan:

Ik lees rijke vader arme vader en verschillende andere boeken in de serie en ik heb niet de drie E's... opleiding, ervaring en overtollig geld. Ik zou zeggen dat ik veel opleiding heb genoten in de rijke vader-serie en ik voelde me erdoor geïnspireerd. Ik was teleurgesteld toen ik ontdekte dat een rijke vader gewoon nooit heeft bestaan, maar misschien is een rijke vader nodig om te inspireren. Ik vermoed dat ik geen ervaring of overtollige contanten heb die eenvoudigweg een activum kopen of beter nog creëren dat cashflow produceert en dat geld herinvesteren in andere activa lijkt me logisch dat je waarschijnlijk rijk zou worden als je dat zou doen... eerlijk gezegd verslaat dat idee zeker het "werken voor geld idee" Ik heb veel liever "geld waar voor mij". Zelfs als ik dacht dat rijke vader nep is, wil ik nog steeds geld voor me laten werken, iets dat nooit in me opkwam voorafgaand aan de rijke vader-serie. Met dat in gedachten denk ik dat het boek waarde heeft. Ook toen ik voor het eerst het idee hoorde om een ​​troef te maken, dacht ik dat het vrijwel een onmogelijke taak was dat ik geen enkel idee kon bedenken dat in een troef kon worden omgezet. Ik bleef mentaal oefenen om van een idee een aanwinst te maken en nu heb ik verschillende ideeën waarvan ik denk dat ze potentieel hebben. (Ik weet echter niet zeker hoe ik een basis voor de ideeën moet bieden) Ik blijf mezelf ook dagelijks uitdagen om met nieuwe ideeën te komen die kunnen worden omgezet in activa. Zonder rijke vader te lezen, zou de gedachte om de ideeën te creëren nooit in mijn hoofd zijn opgekomen, dus het boek van een rijke vader zou me misschien toch wel rijk kunnen maken.

Ik keek vorige week naar een documentaire op Netflix genaamd The Zeitgeist Addendum. Wat een puinhoop is het mondiale monetaire systeem. Het is gewoon een groot Ponzi-schema. Ik heb het gevoel dat dit type systeem niet nog vele generaties zal bestaan. Het komt enkelen ten goede en laat de meerderheid van de wereldbevolking in de steek. Wat een nachtmerrie.

"Het doel van het boek is om ons allemaal anders te laten denken, de manier waarop we leven in twijfel te trekken, enz."

Ha, ha, ha, niet echt, het doel van het boek is om hem geld te verdienen, punt uit. Zoals met al deze oplichters van het zelfhulptype, als hij echt een fortuin heeft verdiend met zijn eigen advies (wat lijkt te zijn twijfelachtig) waarom zou hij bereid of in het minst geïnteresseerd zijn om jou, mij of iemand die hij niet kent te helpen dezelfde?

Wat ik kort over deze hele zwendel heb gelezen, is dat het niets anders is dan een oplichterij. Eerst koop je het boek, wat hem ongeveer $ 9 miljoen heeft opgeleverd, daarna word je aangemoedigd om zijn "gratis" seminars bij te wonen. Tijdens de gratis seminars wordt u aangemoedigd om langere seminars bij te wonen die ergens tussen de $ 199 en $ 500 kosten. Als je die appel bijt, moedig je op het instapniveau betaalde seminars aan om nog langere seminars bij te wonen die duizenden dollars kosten. Vermoedelijk vragen ze je zelfs om $ 32K te betalen voor een persoonlijke mentor om je de kneepjes van het vak te leren.

Hoe gaat dat oude gezegde? Elke minuut wordt er een sukkel geboren.

Hij heeft gelijk over sommige dingen, maar het zijn meer gezond verstand dingen, die iedereen die de moeite neemt om na te denken of naar te kijken, gemakkelijk voor zichzelf kan zien of realiseren. Ons onderwijssysteem is veranderd in een winstgenererend systeem (zoals ons gezondheidszorgsysteem), en doet niet veel anders dan mensen leren hoe ze werkbijen, slaven moeten zijn. En als er ook maar enige bezorgdheid is over ons land en het opleidingsniveau van onze burgers steeds lager en lager, waarom wordt ons geavanceerde onderwijssysteem uit steeds meer mensen geprijsd? vermogen? Zou een topprioriteit van ons land niet moeten zijn dat onze burgers zo goed mogelijk opgeleid zijn? Zelfs niet! Kapitalisme en hebzucht werken niet zo goed als iedereen even goed is opgeleid en de kneepjes van het vak kent. Houd de massa zo dom mogelijk zodat er misbruik van kan worden gemaakt, tot zover patriottisme.

De beurzen? Iedereen met een functionerend brein zou moeten kunnen zien wat een kromme, corrupte oplichterij het is. En sinds de prachtige jaren tachtig, toen het Wall Street-beest werd losgelaten, is ons publiek aan hun genade overgeleverd. Dankzij de eliminatie van beschermde pensioenrekeningen van weleer, zijn de pensioenfondsen van de meeste mensen nu verpakt in zielige 401K-rekeningen op de scheve aandelenmarkt. Als het ze lukt om de sociale zekerheid te privatiseren, hebben ze letterlijk alle knikkers. Elke dag is er verhaal na verhaal van deze persoon of die persoon waarvan wordt beschuldigd
deze misdaad of die misdaad, handel met voorkennis, liegen, bedrog stelen, en dat zijn slechts de weinige verhalen die de pers halen. Waar het op neerkomt, is dat, net als deze zelfhulpgoeroes, iemand die verliefd is op geld, leeft en ademt om geld te verdienen, en als ze er zoveel mogelijk van krijgen, kunnen ze hoogstwaarschijnlijk minder om je geven, behalve dat ze zoveel mogelijk van je geld krijgen als ze kunnen. ze kunnen.

Het doel van het boek is om ons allemaal anders te laten denken, de manier waarop we leven in twijfel te trekken, enz.

Ik weet dat deze opmerking een beetje laat is, maar wat denk je van "jezelf eerst betalen"... Ik geloof dat een passage in het boek schetst eerst jezelf belonen, waardoor een cyclus ontstaat waarin je jezelf meer onder druk zet om nieuwe manieren te bedenken om al je geld te betalen doodskoppen.

Mijn reactie op Roberts boek was niet van verlichting of kritiek - maar ik voelde meer een bevestiging dat ik niet gek ben om anders te denken dan anderen. Wanneer je wordt omringd door mensen die blindelings meedoen aan de ratrace, kan je je een buitenstaander voelen. Ik vond zijn boek geruststellend en bemoedigend. Mijn enige probleem is nu dat ik niet weet hoe ik van punt A naar punt B moet komen.

100% mee eens, het boek is PERFECT voor iemands eerste lezing tijdens hun reis naar financiële vrijheid, onafhankelijkheid en onderwijs, maar het is nog VER van het einde. Ik heb jarenlang bezwaar gemaakt tegen sommige leringen van Robert Kiyosaki en vond het moeilijk om aan mensen uit te leggen dat het een geweldig boek is, maar tegelijkertijd een verschrikkelijk boek. De beste take-away van het boek was voor mij het creëren van een positieve cashflow met je eigen financiën om te investeren in andere kansen.

Ben het er helemaal mee eens dat het boek een aantal goede punten heeft. Voor mij voelde ongeveer de helft van het boek redelijk nutteloos omdat ik niet van plan was om in onroerend goed te gaan (en hij concentreert zich daar zwaar op, niet alleen op het ene hoofdstuk maar door het hele boek), en ik word ook afgeschrikt door verhalen waarvan wordt beweerd dat ze waar zijn, maar waarvan je niet zeker weet of ze dat wel zijn (dat wil zeggen, zoals gezegd de hele ‘rijke vader’ scenario). Mijn filosofie bij het lezen van boeken is echter om er zoveel mogelijk uit te halen, het met een korreltje zout te lezen zoals wordt gesuggereerd, en de rest te laten gaan. De belangrijkste afhaalpunten voor mij waren het feit dat je geen universitaire opleiding nodig hebt om een succes, je moet anders over geld denken, en een eigen bedrijf hebben is een uitstekend ding om te doen. Alles goed!

Ik ben het eens met de punten in dit artikel en veel van de opmerkingen die anderen hebben gepost. Ik ben opgevoed door liefhebbende ouders die helaas "slecht" denken - d.w.z. naar school gaan om een ​​diploma te halen en dan naar voor iemand anders werken, daarna schulden maken voor een huis, auto, etc., dan werken tot je te oud bent om te genieten pensioen. Rijke vader, arme vader gaf me een ander perspectief op persoonlijke financiën met behulp van een verhaal om zijn punten te illustreren. Of deze verhalen nu fictie of non-fictie waren, maakt mij niet uit, mijn grootste zorg is de onderliggende boodschap die de auteur probeert over te brengen.

Dit boek staat bovenaan mijn persoonlijke financiële lijst, naast de rijkste man in Babylon. Bedankt voor het plaatsen van dit bericht, omdat ik hierdoor de ideeën die Robert naar voren bracht als de rijke manier van denken opnieuw moest bekijken!

Helemaal eens met de beoordeling van de schrijvers van het boek. Zoals met alles in het leven moet men kijken naar de gepresenteerde informatie en toepassen wat voor hen werkt. Het boek is geen handleiding met daadwerkelijke stappen om geld te verdienen, het is echter een eye-opener en een goed begin om "zich met je eigen zaken te bemoeien". Het boek heeft een aantal vergezochte verhalen waarvan ik aanneem dat Robert dacht dat die geloofwaardigheid aan zijn theorieën zouden toevoegen. Jammer dat hij niet alleen zei dat dit het verhaal is van Mijn rijke vader, arme vader... Soms denk ik echter dat mensen nemen wat er in staat dit soort boeken als puur evangelie, en vergeet dat sommige van deze ideeën slechts theorieën zijn en iemands manier om iets te doen. Ik denk dat, zoals de schrijver zegt, een deel van wat Robert K schrijft met een korreltje zout moet nemen en alleen de informatie moet nemen die betrekking heeft op, en je kan helpen verder te gaan met je eigen zaken...

Er zijn veel negatieven geschreven over de rijke vader-boekenreeks en Kiyosaki - waarvan veel waarschijnlijk waar is. Dat gezegd hebbende, vind ik de boeken echter nog steeds inspirerend.

Ik ben het helemaal eens met alles wat je zegt

Ik denk dat 'Rich Dad' een samenstelling is van alle auteurs van financiële boeken die Robert las, en zelfs gedeeltelijk van hemzelf. In sommige opzichten denk ik dat hij zegt dat zijn manier beter was dan zijn vaders (arme vader), dus ik vraag me af of hij in zekere zin schrijft dat hij gelijk had en dat zijn vader ongelijk had? lol

De man liegt over de aard van het boek (bijv. het is pure fictie). Op verschillende plaatsen raadt hij lezers aan om strafbare feiten te plegen (frauduleuze contracten, handel met voorkennis etc.). Hij is een complete boekhoudkundige mislukking, die zelfs de basisterminologie niet begrijpt. Zijn basisadvies (koop onroerend goed omdat het een "aanwinst" is) was het slechtst mogelijke advies dat kon worden gegeven op het moment dat het boek uitkwam. Hij verkoopt nu oplichting in aandelenhandel.

Kiyosaki is een loser. Het boek is verschrikkelijk. Ik zal nooit zien wat voor goeds iemand in hem zou kunnen zien.

Ik denk dat de belangrijkste kritiek op Robert is, zoals je suggereert, dat veel van het verhaal fictief was en dat hij zelfs nooit in het leger heeft gezeten (of als hij dat was, niet in de rol die hij suggereert dat hij was).

Schiet echter op de boodschap, niet op de boodschapper. Ik denk dat de boodschap nog steeds behoorlijk inspirerend is, en het heeft een grote impact op mij gehad.

Ik moet het eens zijn met uw beoordeling. Het belangrijkste dat ik uit het boek heb gehaald, is kijken naar activa als geld in mijn zak steken en passiva als geld wegnemen. Dat leidt rechtstreeks naar de concepten cashflow, passief inkomen en financiële vrijheid.