BOK Mortgage Rates Review

instagram viewer

BOK har servat de unika bostadsköpsbehoven för invånare i Oklahoma i över 100 år och har vuxit till den största banken i staten. Denna långivares mångsidiga urval av bostadslån passar för ett brett utbud av kunder, inklusive förstagångsköpare, låntagare med måttlig till låg inkomst och dem med mindre än perfekt kredit.

BOK: s konventionella bostadslån med fast och justerbar ränta har några av de lägsta förskottsminimum som finns, vilket gör att kvalificerade låntagare kan sänka så lite som 3 procent. Husköpare som letar efter en servicemiljö ansikte mot ansikte kan besöka ett av bankens fysiska filialer eller skicka in en ansökan online och följa upp personligen.

Den största fördelen med att arbeta med BOK är dess imponerande utbud av bolåneprodukter, som inkluderar konventionella fasta och justerbara räntelån, jumbo-, FHA-, USDA- och VA-lån. De erbjuder också några unika specialprogram, till exempel dess Native American Home Loans, som är tillgängliga för medlemmar i en federalt erkänd stam med handpenningar så låga som 1,25%.

Bankens lås- och bygglån är perfekta för att finansiera byggandet av ditt drömhus kvalificerade sökande kan låsa in en låg ränta i upp till 270 dagar medan huset är byggd.

BOK inteckning fakta

• Anses som den största banken i Oklahoma
  • Erbjuder ett verkligt varierat urval av konventionella, statsstödda och specialpantlåneprodukter
  • Konventionella lån kan säkras med nedbetalningar så låga som 3 procent
  • Webbplatsen saknar specifik produktinformation om lånevillkor
  • Fick ett A+ -betyg från Better Business Bureau
  • Ger indianska bostadslån mycket konkurrenskraftiga priser, även om din kreditpoäng är långt under genomsnittet

Översikt

bok bolåneräntor granskningBank of Oklahoma (BOK) kan spåra sina rötter tillbaka till The Exchange National Bank of Tulsa, som grundades 1910. Banken bytte namn 1975 och flyttade sitt huvudkontor till en större anläggning i Tulsa, Oklahoma, där den bor än idag. Bank of Oklahoma är ett ägt dotterbolag till BOK Financial Corporation, som förvärvades av George Kaiser 1991 från Federal Deposit Insurance Corporation. BOK Financial driver sju banker med fysiska filialer i åtta amerikanska stater.

Nuvarande bolåneräntor

BOK -lånespecifika

BOK tillhandahåller ett varierat urval av inteckningsprodukter till sina kunder i Oklahoma, inklusive konventionella fasta och justerbara räntelån, jumbo-, FHA-, VA- och USDA-lån. Denna långivare erbjuder också flera unika hemfinansieringsprogram för kvalificerade låntagare, till exempel lås och bygg bolån och indianlån.

Lån med fast ränta

Denna konventionella inteckningstyp har konsekventa räntor och månatliga betalningar under hela lånets livslängd, vilket gör det till ett bra val för husköpare som planerar att slå sig ner på lång sikt. De flesta långivare kräver att låntagarna lägger ner minst 5 procent i förskott, men BOK accepterar handpenning så lågt som 3 procent. Stödberättigade sökande kan säkra en ränta så låg som 3,875 procent på en enbostadshus, även om vissa begränsningar gäller.

Lån med justerbar ränta

Till skillnad från fasta bolån är denna hemfinansieringslösning baserad på en rörlig ränta som årligen anpassar sig till marknadsprestanda efter en första fast ränteperiod. Även om denna typ av inteckning är lite mindre stabil, erbjuder den otroligt konkurrenskraftiga räntor under de första åren, vilket kan gynna husköpare som är osäkra på sina långsiktiga planer. BOK accepterar handpenningar på så lite som 3 procent och låter låntagare använda presentmedel för att täcka beloppet.

Jumbo lån

Låntagare som vill köpa ett dyrt hus kan dra nytta av detta inteckning alternativ, eftersom BOK levererar jumbo inteckningar för upp till 3 miljoner dollar. Detta bostadslån är det bästa alternativet för fastigheter som överstiger de maximala överensstämmande gränserna som fastställts av Federal Housing Finance Agency, som står för cirka 417 000 dollar för BOK: s nuvarande serviceområde. Jumbo-bolån kan förhandlas fram som antingen fast eller justerbar ränta och kan användas för att köpa ett andra hem eller semesterfastighet.

FHA lån

Detta låneprogram med statsstöd är helt försäkrat av Federal Housing Administration och har några av de lägsta tillgängliga priserna. Kvalificerade husköpare kan säkra ett FHA -lån för bara 3,5 procent ned, även med kreditpoäng så låga som 620. Detta inteckning alternativ är ganska populärt bland första gången husköpare, men måttlig till låg inkomst inkomst låntagare och de med mindre än perfekt kredit kan också dra nytta av programmets flexibla behörighet krav.

VA -lån

Department of Veterans Affairs skapade detta bostadslåneprogram för att hjälpa militära veteraner och servicemedlemmar att säkra överkomliga bolåneräntor utan att behöva göra en betydande handpenning. Denna inteckningstyp har ett finansieringsalternativ på 100 procent och kräver inte att låntagare tecknar en inteckningförsäkring. VA -lån dra också nytta av strikta riktlinjer för stängningskostnader, som kan avsevärt minska det belopp som husköpare betalar i förskott.

USDA lån

Husköpare som är intresserade av landsbygds- eller förortsfastigheter kan dra nytta av detta flexibla inteckningsprogram, som har 100 procents finansieringsalternativ och låga kreditkrav. USA: s jordbruksdepartement skapade detta bostadslåneprogram för att stödja låntagare med måttlig till låg inkomst i mindre utvecklade regioner i landet, som ofta är underbetalda av konventionella långivare. USDA -lån kräver inte handpenning, även om en kreditpoäng på 640 krävs för att kvalificera sig för 100 procent finansiering.

Lås och bygg lån

Denna speciallån effektiviserar hembyggnadsprocessen genom att eliminera behovet av flera lån, så att låntagare kan kombinera konstruktion och långsiktig finansiering till ett enda bostadslån. Kvalificerade sökande kan låsa in en konkurrenskraftig ränta i upp till 270 dagar medan deras hem är byggs och tillåts en räntesänkning inom 45 dagar efter att låset gick ut om marknadsindex minskar.

Native American Home Lån

Medlemmar i en federalt erkänd stam kan vara berättigade till denna unika inteckning, som stöds av Office of Native American Programs. Denna sektion 184 bostadslån drar nytta av låga minimibetalningar och några av de mest flexibla kreditbetygskraven på marknaden. Till exempel kräver lån under 50 000 dollar en handpenning på bara 1,25 procent, med högre lån som maxar 2,25 procent ned. Dessutom tar BOK ut marknadsräntor för detta inteckningsprogram, oavsett hur låg en låntagares kreditpoäng kan vara.

BOK Mortgage kundupplevelse

BOK: s små serviceområde gör det möjligt att tillhandahålla personlig kundtjänst som är skräddarsydd för de unika behoven hos invånarna i Oklahoma, från första gången husköpare till måttlig till låg inkomst låntagare. Denna långivare driver dussintals filialer över hela staten, med minst tre särskilda platser för service på bolån. Intresserade låntagare kan skicka in en låneansökan genom att besöka en filial personligen eller ansöka online. BOK: s webbplats innehåller också användbara resurser som kan hjälpa dig att förstå inteckningsprocessen. Dessa resurser inkluderar aktuella artiklar, omfattande FAQ -sidor, inteckningskalkylatorer och en chattfunktion som kan sätta dig i direktkontakt med en utlåningsagent.

Tyvärr innehåller BOK: s webbplats inte räntetalningar eller allmänna uppskattningar, utan får besökarna att fylla i en inteckningsprogram för att lära sig mer. Det finns också en överraskande brist på specifika detaljer om bankens bolåneprogram, vilket kan göra det svårt att samla in information och jämföra dina alternativ. Husköpare som letar efter en online -utlåningsupplevelse kan tycka att BOK: s webbplats saknas lite, även om det är det rikedom av gratis resurser kan gynna första gången husköpare som inte känner till applikationen bearbeta. Denna långivare annonserar en "21 dagars redo att stänga" ursprungstid men garanterar inte en kort vändning på varje bolåneansökan.

BOK långivar rykte

BOK har varit verksamt i över 100 år och anses vara den största banken i Oklahoma. Better Business Bureau har granskat över 50 filialer som drivs av BOK och tilldelat varje plats en A+ BBB -betyg, även om formell ackreditering fortfarande är på gång. Bankens moderbolag, BOK Financial, rankade 79: a i Forbes topp 100 amerikanska banker lista för 2018. Bank of Oklahoma är medlem i FDIC Equal Housing Långivare.

• Information som samlats in den 20 februari 2019

Behörighetsriktlinjerna för var och en av BOK: s olika hypoteksutbud varierar, även om det finns en viss överlappning med dess konventionella bostadslån. Lån med fast och justerbar ränta kan säkras med låga handpenningar på 3 procent, vilket är långt under branschgenomsnittet. Även FHA -programmet, som var utformat för att rymma husköpare som inte kan göra stora förskottsbetalningar, kräver 3,5 procent nedåt. Detta tyder på att BOK har åtagit sig att tillhandahålla flexibla finansieringsalternativ till invånarna i Oklahoma.

Låntagare som vill sätta ner så lite som möjligt kan dra nytta av en VA- eller USDA -inteckning, eftersom båda har ett minimum på 0 procent för dem som kvalificerar sig. När det gäller kreditpoäng nämner BOK: s FAQ -sidor en FICO -poäng på 680 som tröskeln för att få "A" -kreditlån. Även om banken tar hänsyn till sökande med lägre FICO -poäng beror landningen på de bästa tillgängliga räntorna på om du har en etablerad kredithistoria. Det är oklart om BOK överväger icke-traditionella kredithistorier, så se till att kontakta en utlåningsagent för mer information.

Även om BOK: s webbplats är full av användbar information finns det en överraskande brist på konkreta detaljer för många av sina bostadslåneprodukter. Till exempel innehåller bankens webbplats ingen information om lånevillkor för sina bolån. Å andra sidan diskuterar BOK effekten av lånekravskriterier, vilket är något som många långivare avskyr från.

BOK: s webbplats går också in på detaljerad information om hur skuldkvoten kan påverka ditt intresse ränta och kommenterar att front-end och back-end skuldkvoter inte ska vara högre än 28 procent och 38 procent. Hemköpare som är intresserade av att lära sig mer om BOK: s program som stöds av regeringen kan komma åt ytterligare information via motsvarande byråns webbplats eller genom att kontakta en utlåningsagent direkt.

BOK -telefonnummer och ytterligare detaljer

Företagets telefon: 1-918-588-6000

Adress: BOK Tower, PO Box 2300, Tulsa, OK 74102-2300