BOK Mortgage Rates Review

BOK har betjent de unike boligkjøpsbehovene til innbyggere i Oklahoma i over 100 år og har vokst til den største banken i staten. Denne långiverens mangfoldige utvalg av boliglån passer for et bredt spekter av kunder, inkludert førstegangskjøpere, moderat til lav inntekts låntakere og de med mindre enn perfekt kreditt.

BOKs konvensjonelle fastlån med justerbar rente og boliglån har noen av de laveste forskuddsminimumene rundt, slik at kvalifiserte låntakere kan sette ned så lite som 3 prosent. Boligkjøpere som leter etter et ansikt til ansikt servicemiljø kan besøke en av bankens fysiske filialer eller sende inn en søknad online og følge opp personlig.

Den største fordelen med å jobbe med BOK er det imponerende utvalget av boliglånsprodukter, som inkluderer konvensjonelle lån med fast og justerbar rente, jumbo, FHA, USDA og VA. De tilbyr også noen få unike spesialitetsprogrammer, for eksempel hjemmelån fra indianere, som er tilgjengelige for medlemmer av en føderalt anerkjent stamme med nedbetalinger så lave som 1,25%.

Bankens låse- og byggelån er perfekte for å finansiere byggingen av drømmehuset ditt kvalifiserte søkere kan låse inn en lav rente i opptil 270 dager mens huset er under opphold bygget.

BOK Mortgage Fakta

• Regnes som den største banken i Oklahoma
  • Tilbyr et virkelig variert utvalg av konvensjonelle, statsstøttede og spesialiserte boliglånsprodukter
  • Konvensjonelle lån kan sikres med nedbetalinger så lave som 3 prosent
  • Nettstedet mangler spesifikk produktinformasjon om lånevilkår
  • Fikk en A+ -vurdering fra Better Business Bureau
  • Gir innfødte amerikanske boliglån svært konkurransedyktige priser, selv om kredittpoengene dine er godt under gjennomsnittet

Oversikt

bok boliglånsrente gjennomgangBank of Oklahoma (BOK) kan spore sine røtter tilbake til The Exchange National Bank of Tulsa, som ble grunnlagt i 1910. Banken skiftet navn i 1975 og flyttet hovedkvarteret til et større anlegg i Tulsa, Oklahoma, hvor den er bosatt den dag i dag. Bank of Oklahoma er et eid datterselskap av BOK Financial Corporation, som ble kjøpt opp av George Kaiser i 1991 fra Federal Deposit Insurance Corporation. BOK Financial driver syv banker med fysiske filialer i åtte amerikanske stater.

Gjeldende boliglånspriser

BOK Loan Specifics

BOK tilbyr et variert utvalg av boliglånsprodukter til sine kunder i Oklahoma, inkludert konvensjonelle lån med fast og justerbar rente, jumbo, FHA, VA og USDA. Denne långiveren tilbyr også flere unike boligfinansieringsprogrammer for kvalifiserte låntakere, for eksempel låne- og bygglån og indianerlån.

Fastrentelån

Denne konvensjonelle boliglånstypen har konsistente renter og månedlige utbetalinger over hele lånets levetid, noe som gjør det til et solid valg for boligkjøpere som planlegger å slå seg ned på lang sikt. De fleste långivere krever at låntakere legger ned minst 5 prosent på forhånd, men BOK godtar nedbetalinger så lave som 3 prosent. Kvalifiserte søkere kan sikre en rente så lav som 3,875 prosent på en enhet med primærbolig, selv om visse begrensninger gjelder.

Lån med justerbar rente

I motsetning til fastforrentede boliglån, er denne hjemmefinansieringsløsningen basert på en variabel rente som årlig tilpasser seg markedsytelsen etter en innledende fastrenteperiode. Selv om denne typen boliglån er litt mindre stabil, tilbyr den utrolig konkurransedyktige renter i løpet av de første årene, noe som kan komme huskjøpere til gode som er usikre på sine langsiktige planer. BOK godtar nedbetalinger på så lite som 3 prosent og lar låntakere bruke gavemidler til å dekke beløpet.

Jumbo lån

Låntakere som ønsker å kjøpe et dyrt hus, kan dra fordel av dette boliglånet, ettersom BOK leverer jumbo -boliglån for opptil $ 3 millioner. Dette boliglånet er det beste alternativet for eiendommer som overstiger maksimalgrensene som er fastsatt av Federal Housing Finance Agency, som står rundt $ 417 000 for BOKs nåværende serviceområde. Jumbo boliglån kan forhandles som enten fast eller justerbar rente og kan brukes til å kjøpe et annet hjem eller fritidseiendom.

FHA lån

Dette låneprogrammet som støttes av staten er fullt forsikret av Federal Housing Administration og har noen av de laveste tilgjengelige prisene. Kvalifiserte boligkjøpere kan sikre seg et FHA -lån for bare 3,5 prosent ned, selv med kredittpoeng så lavt som 620. Dette boliglånealternativet er ganske populært blant førstegangskjøpere, men moderat til lav inntekts låntakere og de med mindre enn perfekt kreditt kan også dra fordel av programmets fleksible kvalifisering krav.

VA lån

Department of Veterans Affairs opprettet dette boliglåningsprogrammet for å hjelpe militære veteraner og servicemedlemmer med å sikre rimelige boliglånsrenter uten å måtte betale en betydelig forskuddsbetaling. Denne boliglånstypen har et finansieringsalternativ på 100 prosent og krever ikke at låntakere skaffer seg boliglånsforsikring. VA lån også dra nytte av strenge retningslinjer for lukkekostnader, som kan redusere beløpet boligkjøpere betaler på forhånd.

USDA lån

Boligkjøpere som er interessert i landlige eller forstadsbygninger, kan dra fordel av dette fleksible boliglånsprogrammet, som har 100 prosent finansieringsalternativer og krav til lav kredittpoeng. Det amerikanske landbruksdepartementet opprettet dette boliglåningsprogrammet for å støtte låntakere med moderat til lav inntekt i mindre utviklede regioner i landet, som ofte er underordnet av konvensjonelle långivere. USDA -lån krever ikke forskuddsbetaling, selv om en kreditt score på 640 er nødvendig for å kvalifisere for 100 prosent finansiering.

Lås og bygg lån

Dette spesiallånet effektiviserer hjemmebyggingsprosessen ved å eliminere behovet for flere lån, slik at låntakere kan kombinere konstruksjon og langsiktig finansiering til et enkelt boliglån. Kvalifiserte søkere kan låse en konkurransedyktig rente i opptil 270 dager mens hjemmet deres er bygges og tillates en rentefall innen 45 dager etter låsens utløp hvis markedsindeksen reduseres.

Native American boliglån

Medlemmer av en føderalt anerkjent stamme kan være kvalifisert for dette unike boliglånet, som støttes av Office of Native American Programs. Dette huslån § 184 drar fordel av lave minimumsbetalinger og noen av de mest fleksible kravene til kredittpoeng på markedet. For eksempel krever lån under $ 50 000 en forskuddsbetaling på bare 1,25 prosent, med høyere lån på maks. 2,25 prosent ned. I tillegg belaster BOK markedspriser for dette boliglånsprogrammet, uavhengig av hvor lav en låntakers kreditt score kan være.

BOK boliglån kundeopplevelse

BOKs lille serviceområde gjør det mulig å tilby personlig kundeservice som er skreddersydd for de unike behovene til innbyggerne i Oklahoma, fra førstegangskjøpere til moderat til lav inntekt låntakere. Denne långiveren driver dusinvis av filialer over hele staten, med minst tre dedikerte steder for service på boliglån. Interesserte låntakere kan sende inn et boliglånsøknad ved å besøke en filial personlig eller søke på nettet. BOKs nettsted inneholder også nyttige ressurser som kan hjelpe deg med å forstå prosessen med opprinnelse av boliglån. Disse ressursene inkluderer tidsriktige artikler, omfattende FAQ -sider, boliglånskalkulatorer og en chatfunksjon som kan sette deg i direkte kontakt med en utlånsagent.

Dessverre gir BOKs nettsted ikke rentetilbud eller generelle anslag, i stedet får besøkende til å fylle ut en boliglånssøknad for å lære mer. Det er også en overraskende mangel på spesifikke detaljer om bankens boliglånsprogrammer, noe som kan gjøre det vanskelig å samle informasjon og sammenligne alternativene dine. Boligkjøpere som leter etter en online utlånsopplevelse kan synes BOKs nettsted mangler litt, selv om det er det rikdom med gratis ressurser kan være til nytte for førstegangskjøpere som ikke er kjent med applikasjonen prosess. Denne långiveren annonserer en "21 dager klar til å lukke" opprinnelsesperiode, men garanterer ikke en kort snuoperasjon på hver boliglånssøknad.

BOK Utlåner rykte

BOK har vært i virksomhet i over 100 år og regnes som den største banken i Oklahoma. Better Business Bureau har gjennomgått over 50 filialer som drives av BOK og tildelt hvert sted A+ BBB -vurdering, selv om formell akkreditering fremdeles venter. Bankens morselskap, BOK Financial, rangerte 79. i Forbes 'topp 100 amerikanske banker liste for 2018. Bank of Oklahoma er medlem FDIC Equal Housing Långiver.

• Informasjon samlet inn 20. februar 2019

Retningslinjene for kvalifisering for hvert av BOKs mangfoldige boliglånstilbud varierer, selv om det er en viss overlapping med de konvensjonelle boliglånene. Lån med fast og justerbar rente kan sikres med lave forskuddsbetalinger på 3 prosent, som er godt under bransjegjennomsnittet. Selv FHA -programmet, som ble designet for å imøtekomme boligkjøpere som ikke klarer å foreta store forhåndsbetalinger, krever 3,5 prosent ned. Dette antyder at BOK er forpliktet til å levere fleksible finansieringsalternativer til innbyggere i Oklahoma.

Låntakere som ønsker å sette ned så lite som mulig, kan dra fordel av et VA- eller USDA -boliglån, ettersom begge har et minimumsbeløp på 0 prosent for de som kvalifiserer. Når det gjelder kredittpoeng, nevner BOKs FAQ -sider en FICO -score på 680 som terskelen for å få "A" kredittlån. Selv om banken vurderer søkere med lavere FICO -poengsum, vil det å avgjøre de beste tilgjengelige prisene avhenge av om du har en etablert kreditthistorie. Det er uklart om BOK vurderer ikke-tradisjonelle kreditthistorier, så sørg for å kontakte en utlånsagent for mer informasjon.

Selv om BOKs nettsted er fullpakket med nyttig informasjon, er det en overraskende mangel på konkrete detaljer for mange av boliglåneproduktene. For eksempel gir bankens nettsted ingen informasjon om lånevalutaer for boliglån. På den annen side diskuterer BOK virkningen av lånekrav, noe mange långivere viker unna.

BOKs nettsted går også inn i betydelige detaljer om hvordan gjeld-til-inntekt-forholdet kan påvirke interessen din rente, og kommenterer at front-end og back-end gjeldsgrader ikke bør være høyere enn 28 prosent og 38 prosent. Boligkjøpere som er interessert i å lære mer om BOKs programmer som støttes av staten, kan få tilgang til tilleggsinformasjon via det tilsvarende byråets nettsted eller ved å kontakte en utlånsagent direkte.

BOK -telefonnummer og ytterligere detaljer

Firmastelefon: 1-918-588-6000

Hovedkvarter Adresse: BOK Tower, PO Box 2300, Tulsa, OK 74102-2300